Het probleem van afvallen

    Het probleem van afvallen

    We horen het regelmatig op het nieuws, steeds meer Nederlanders worden te dik. Afvallen zou voor velen zeker aan te raden zijn en dat weten zij zelf vaak ook heel goed. In veel gevallen zijn er al vele pogingen ondernomen, zonder blijvend succes. Vaak lukt het nog wel om de kilo’s kwijt te raken, maar na het diëten zitten ze er ook vaak net zo hard weer aan. Dit komt omdat blijvend een lager gewicht houden alleen mogelijk is door ook na het afvallen andere eetgewoontes te blijven hanteren en dit blijkt erg lastig te zijn. Voor een kortere periode het dagelijkse menu op de kop zetten is één ding, permanent andere etensgewoonten hanteren is een stuk lastiger. Ook speelt mee dat mensen vaak niet goed weten hoeveel ze nu eigenlijk op een dag mogen eten zonder dat ze weer aankomen. Wil je afvallen, dan is het natuurlijk absoluut nodig om te weten wat je energiebehoefte is en hoeveel calorieën je maximaal naar binnen zou mogen werken. We zijn natuurlijk allemaal wel bekend met de gemiddelde energiebehoefte, deze staat immers altijd op verpakkingen van etenswaren vermeld. Maar een gemiddelde zegt eigenlijk niets, je energiebehoefte hangt immers van verschillende factoren af, zoals:

    • gewicht
    • leeftijd
    • geslacht
    • lengte
    • mate van activiteit

    Het maakt voor je energiebehoefte immers veel af of je de hele dag stil op kantoor zit te werken of dat je een beroep hebt waarbij je veel fysiek bezig bent. Ben je een vrouw van in de dertig, met een gemiddelde lengte, een gemiddeld gewicht en een kantoorbaan, dan zal je energiebehoefte uitkomen op ongeveer 1700-1800 calorieën en niet het gemiddelde van 2000 dat altijd op verpakkingen vermeld wordt. Wil je afvallen, dan zul je dus ook moeten zorgen dat je minder dan die 1700-1800 calorieën eet. Wil jij graag weten wat jouw energiebehoefte per dag is? Ga dan naar de site van AfvallenMetNederland, hier kun je op basis van genoemde gegevens snel jouw energiebehoefte uit laten rekenen.

    Dieet voor afvallen

    Wil je gaan afvallen, dan kun je dat op verschillende manieren doen. Er zijn veel verschillende diëten in omloop en allemaal hebben ze zo hun eigen voor- en nadelen. Het is wel verstandig om een dieet als basis te kiezen, omdat je op die manier hulp hebt bij wat je wel en niet zou mogen eten. Dat maakt het hele proces van afvallen voor velen een stuk gemakkelijker. Let wel op dat, wat voor dieet je ook doet, je dit nooit te lang doet. Alle diëten zijn immers gebaseerd op het binnenkrijgen van minder calorieën dan je eigenlijk nodig hebt, zodat je lichaam reserves aan gaat spreken en vet gaat verbranden. Het is echter niet gezond om dit te lang te doen, dat is voor je lichaam absoluut niet goed. Het is aan te raden om een streng dieet niet langer dan tien weken te volgen. Daarna is het goed om weer wat meer normaal te gaan eten, zodat je lichaam niet in een overlevingsmodus blijft zitten. Veel mensen lukt afvallen via een dieet prima. De regels ervan bieden houvast en het aantal weken dat het gevolgd moet worden is te overzien. De eerste weken zal het afvallen vaak ook snel gaan, waardoor men goed gemotiveerd blijft. Het grootste probleem is vaak de omschakeling van diëten naar een normaal eetpatroon. Om het gewichtsverlies blijvend te laten zijn, is het vaak belangrijk dat er aanpassingen gedaan worden aan het eetpatroon dat men gewend was. Verander je je eetgewoontes niet, dan zullen de kilo’s er vaak al snel weer aanvliegen. Dit wil je natuurlijk graag voorkomen, steeds opnieuw weer moeten afvallen is immers geen pretje.

    Effect op lange termijn

    Wil je op de lange termijn een gezond gewicht behouden, dan is het aan te raden om te kiezen voor de methode van AfvallenMetNederland. Hierbij draait het tijdens het dieet om het zoveel mogelijk verwijderen van koolhydraten uit het menu en het toevoegen van extra eiwitten. De eiwitten zorgen voor een vol gevoel, waardoor het afvallen gemakkelijker vol te houden is, en bovendien zorgen ze ervoor dat je spiermassa op sterkte blijft. Je wilt immers gewoon de energie blijven houden om alles te doen wat je moet doen. De meeste mensen lukt het afvallen met deze methode erg goed, zij verliezen één tot drie kilo per week. Na het volgen van dit dieet is het natuurlijk de kunst om dit gewichtsverlies te behouden. Dit doe je door langzaam, stap voor stap, weer wat meer koolhydraten aan je menu toe te voegen. Je kiest hierbij wel altijd voor gezonde varianten, zoals volkorenbrood. Op die manier kun je ervoor zorgen dat je gewichtsverlies blijvend is en dat de kilo’s er niet meteen weer aanvliegen. Op de website van AfvallenMetNederland vind je veel nuttige informatie en recepten, om je te helpen bij het hele proces. Ook kun je online in contact komen met een diëtist die je bij kan staan en waar je terecht kunt met je vragen en problemen. Ook fijn is het forum dat bij de site hoort, hier kun je aan andere deelnemers van deze methode je vragen stellen, ervaringen delen en elkaar steunen. Het is gebleken dat dit voor velen een zeer goede steun is. Ben jij ook wat te zwaar en zou jij ook graag wat kilo’s kwijt willen raken? Probeer dan eens af te vallen met AfvallenMetNederland.nl, velen gingen je al succesvol voor!

    Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest